Bełchatów górą!

Pierwszy w tym sezonie Katamaran Literacki mnie ominął, gdyż byłam chora, ale na drugi już obowiązkowo musiałam się wybrać.

Zaproszeni goście pochodzili z Bełchatowa, choć Małgorzata Kulisiewicz obecnie mieszka i pracuje w Krakowie, to do Bełchatowa nadal często wraca.

Był to wieczór bardzo dynamiczny, co rzadko zdarza się na spotkaniach z poezją, gdyż poezja to przecież poważna sprawa. Usłyszeliśmy wiersze w formie czytanej i śpiewanej.

Małgorzatę Kulisiewicz poznałam w Inowłodzu na IV Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Juliana Tuwima. Inowłódz to na pewno niezwykłe miejsce, położone nad malowniczą rzeką Pilicą, które lubią literaci, gdyż wśród lasów i pól można tam znaleźć inspirację do wielu własnych utworów.

Na początku spotkania Małgorzata Kulisiewicz przeczytała wiersz o Łodzi i wiersz, w którym spalsko-inowłodzkie klimaty zostały wyraźnie ukazane. Nasza bohaterka, z zawodu filmoznawca, ma na swoim koncie liczne publikacje w czasopismach, antologiach i debiutancki tomik poetycki pt.: „Inni Bogowie”. Wybrałam z niego jeden wiersz, niesłychanie ciepły i jakoś tak pasujący mi do osobowości Małgosi:

 

Dom z widokiem na niebo

U kresu

dostrzeżesz zdziwiony

dom z widokiem na niebo

 

Taki zwykły nasz

gwieździsty deszcz

anioł lepi chmury

 

Myślisz

takie proste

nie do wiary

Mówisz

banał

 

Może jeszcze nie dojrzałeś

do prostoty

 

Wieczór w AOIA swoimi piosenkami urozmaicili Piotr Kulpa i Katarzyna Chmiel. Mogliśmy już wcześniej usłyszeć ich w Łodzi, pod koniec lipca pojawili się bowiem na II Zlocie Poetów. Duet dla mnie trochę „zwariowany”, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa, ale bardzo dobrze razem brzmiący, z piosenkami szybko wpadającymi w ucho. Piotr Kulpa, oprócz tego, że muzykuje, śpiewa, gra na gitarze, jest autorem wierszy, książek dla dzieci i trylogii grozy pt.: „Pan na Wisiołach”.

Mam nadzieję, że goście z Bełchatowa kiedyś jeszcze do nas powrócą, może nawet z nowym repertuarem muzyczno-poetyckim.

 

Magdalena Cybulska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

